Rozdelenie služieb

TELEKOMUNIKAČNÉ  SLUŽBY

z pohľadu charakteru služieb

 


- sa delia na:

1. Hlasové

2. Obrazové

3. Dátové

4. Textové

 

TELEKOMUNIKAČNÉ  SLUŽBY

Podľa spôsobu komunikácie

 

- sa delia na:

  • DISTRIBUTÍVNE (jednosmerné - od poskytovateľa k užívateľovi)
  • INTERAKTÍVNE (obojsmerné - od poskytovateľa k užívateľovi a späť)

 

 

 

Distributívne služby

 

1. S kontrolou požívateľa

Umožňujú účastníkovi pristúpiť k zvolenému programu na začiatku, prípadne ho môže pozerať opakovane. Napríklad: VoD (Video na vyžiadanie).

2. Bez kontroly používateľa

Neumožňujú účastníkovi akýkoľvek zásah do začiatku, priebehu a konca vysielania.

Napríklad: TV, rozhlas, elekronické noviny.

 

 

Ineraktívne služby

 

1. Konverzačné

Obojsmerná komunikácia medzi účastníkmi v reálnom čase.

2. Výmena správ

Obojsmerná komunikácia medzi účastníkmi nie v reálnom čase.

  • video mail - obrazová pošta,
  • voice mail - hlasová pošta,
  • document mail - dokumentová pošta.

3. Vyhľadávacie služby

Pre tieto služby sú vytvorené informačné centrá alebo databázy dát. Používatelia si môžu vybrať informácie z týchto centier individuálne a na základe ich požiadaviek sú im informácie posielané.

  • videotex,
  • programy, teleshopping,
  • prístup k dátam a dokumentom.