Rozdelenie služieb
TELEKOMUNIKAČNÉ SLUŽBY
z pohľadu charakteru služieb
- sa delia na:
1. Hlasové
2. Obrazové
3. Dátové
4. Textové
TELEKOMUNIKAČNÉ SLUŽBY
Podľa spôsobu komunikácie
- sa delia na:
- DISTRIBUTÍVNE (jednosmerné - od poskytovateľa k užívateľovi)
- INTERAKTÍVNE (obojsmerné - od poskytovateľa k užívateľovi a späť)
Distributívne služby
1. S kontrolou požívateľa
Umožňujú účastníkovi pristúpiť k zvolenému programu na začiatku, prípadne ho môže pozerať opakovane. Napríklad: VoD (Video na vyžiadanie).
2. Bez kontroly používateľa
Neumožňujú účastníkovi akýkoľvek zásah do začiatku, priebehu a konca vysielania.
Napríklad: TV, rozhlas, elekronické noviny.
Ineraktívne služby
1. Konverzačné
Obojsmerná komunikácia medzi účastníkmi v reálnom čase.
2. Výmena správ
Obojsmerná komunikácia medzi účastníkmi nie v reálnom čase.
- video mail - obrazová pošta,
- voice mail - hlasová pošta,
- document mail - dokumentová pošta.
3. Vyhľadávacie služby
Pre tieto služby sú vytvorené informačné centrá alebo databázy dát. Používatelia si môžu vybrať informácie z týchto centier individuálne a na základe ich požiadaviek sú im informácie posielané.
- videotex,
- programy, teleshopping,
- prístup k dátam a dokumentom.